تمام آنچه که لازم است درباره ساعت‌های هوشمند OEM/ODM از طرف تأمین‌کنندگان به شما گفته شود

Share This Post

Table of Contents

(Last Updated On: )

زمانی که می‌خواهید وارد بازار ساعت هوشمند OEM شوید، باید خود را نیز هوشمند سازید. داشتن دلهره قابل‌درک است، اما این نباید شما را متوقف سازد؛ بنابراین یک یا دو نفس عمیق بکشید. 

من اینجا هستم که به شما در مورد اینکه چگونه ساعت‌های هوشمند OEM  را بگیرید اطلاع‌رسانی کرده و شما را یک‌قدم به تصمیم‌گیری مطمئن نزدیک نمایم (اما به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ام که شما بیشتر نزدیک شوید). 

“دانستن کافی نیست؛ باید به کار ببریم. خواستن کافی نیست؛ باید انجام دهیم.” –  یوهان ولفگانگ فون گوته

برای خرید ساعت‌های هوشمند OEM  از سازندگانی مانند IWO  یا تأمین‌کنندگان موجود در Alibaba، معمولاً بهترین راه برقراری ارتباط با آنها است. IWO  در طول سال‌ها تجربه خود که به‌واسطه رقابت شدیدی که بخصوص در شنژن وجود دارد، این کار را ساده کرده است. درگذشته IWO به مشتریان بسیاری که مانند شما این ابتکار را به کار گرفته‌اند، کمک کرده است.

تأمین‌کننده صحیح بهترین نیاز برای هدایت شما است. زمانی که بحث خدمات، پرداخت و سفارشی‌سازی در میان باشد، گزینه‌هایی کافی خواهید داشت. حتی پیش از سفارش نهایی می‌توانید محصولاتی نمونه دریافت کنید. 

دانستن برخی مبانی پیش از دسترسی به آن‌ها، به شما در آماده‌شدن و حفظ زمان کمک می‌کند. بگذارید دراین‌رابطه به شما کمک کنم:

 

ویدئوی آموزشی ساعت هوشمند OEM

نکته 1: مشخصات اولیه ساعت هوشمند را بدانید

برای موفقیت در این بازار، شناخت عمیق‌تر محصول موردنظر می‌تواند به شما کمک کند. در مورد ساعت‌های هوشمند لیست مشخصات با نوع صفحه‌نمایش، سایز، دقت تصویر، پردازشگر مرکزی، مواد سازنده، باتری و غیره شروع می‌شود. در اینجا مثالی از مقایسه نمودار برندهای مطرح ارائه شده است.

لیست زیر را بررسی کنید. این الگوی اولیه مشخصاتی است که معمولاً با آن‌ها مواجه می‌شوید. در اینجا نکاتی برای سفارشی‌سازی وجود دارند که می‌توانند یکی از بررسی‌های اصلی شما در مشخص‌کردن قیمت نهایی باشند. بعداً بیشتر دراین‌رابطه خواهیم گفت.

صفحه‌نمایش 

  • صفحه دایره از 1.25 اینچ و صفحه مربع از 1.45 شروع می‌شود. 
  • مواد اولیه ال‌سی‌دی از نوع TFT/IPS
  • بسته به نسبت ابعادی، معمولاً دقت تصویر مدل دایره‌ای 320–240 پیکسل (برای مثال ارتفاع یا پهنا، 240*320، 320*320).

پردازشگر مرکزی: معمولاً انواع CPUهای مدیا تک، گزینه‌های دو یا چهار هسته‌ای. 

باتری: از 200 – 180 میلی‌آمپر در کوچک‌ترین حالت تا 600 میلی‌آمپر.

مواد اولیه: ارزان‌ترین پلاستیک؛ گزینه‌های گران‌تر شامل فولاد، آلومینیوم و آلیاژ زینک

حافظه/RAM: حداقل RAM از 512 مگابایت و 4 گیگابایت ROM به‌عنوان حداقل حافظه آغاز می‌شود.

 ادامه دهید و برای شناخت بیشتر این فناوری‌ها زمان صرف کنید. این اطلاعات در اتخاذ بهترین تصمیم برای هدف موردنظر به شما کمک می‌کنند. لازم نیست همه چیز را حفظ کنید. در آینده، حتی می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه از تأمین‌کننده دریافت کنید.

برای مدل‌های ساعت هوشمند IWO، سری محصولات IWO، سری Fit، و سری Watchphone را مرور کنید.

 

نکته 2: نقطه قابل تنظیم ساعت هوشمند OEM/ODM

ODM

ODM  به معنای سازنده طرح اصلی است. به طور خلاصه، شما ایده محصول خود را به کارخانه می‌دهید، کارخانه به شما کمک می‌کند که آن را تولید و تحت برند خود بفروشید. 

شما درخواست عملکرد و طرح خارجی خود را ارائه کرده و کارخانه قطعات اجرایی (PCBA)  را بر اساس درخواست مشتری طراحی می‌کند. مالکیت محصول به شما تعلق دارد و کارخانه تنها به شما کمک می‌کند ایده محصول خود را تحقق بخشید. 

بنابراین محصول به میزان زیادی بر اساس مشخصات موردنظر شما ساخته شده و حق مالکیت معنوی به شما تعلق دارد.

این به شما امکان کنترل کامل خروجی محصول شما را می‌دهد؛ بنابراین، مدل تجاری ODM می‌تواند روشی بسیار پرسود برای کسب‌وکار باشد.

 

OEM

به این اصطلاح نیز تحت عنوان «برچسب‌گذاری خصوصی» اشاره می‌شود. به‌عنوان واردکننده، به سفارشی‌سازی‌ها اجازه می‌دهید که محصولات را متناسب‌تر با فروش تحت برند شما، ایجاد نمایند. علاوه‌برآن، سفارشی‌سازی‌ها به شما امکان می‌دهند که محصول خود را متفاوت‌تر بسازید. سفارش تنظیم لوگو در زمان روشن‌کردن ساعت، لوگو روی ساعت، صفحه‌نمایش کاربری، زبان، جعبه بسته‌بندی، راهنمای کاربر، یا حتی ایجاد به‌روزرسانی‌های منظم برای نرم‌افزار ساعت هوشمند، مثال‌هایی از سفارشی‌سازی هستند.

Logo Upon Turning On Of Watch

Custom Logo on the watch

Custom Packing box

یکی از مهم‌ترین فواید این کار این است که برای در زمان و پول شما صرفه‌جویی می‌کند، زیرا که نیازی نیست محصول را جستجو کرده و طراحی نمایید. همچنین می‌توانید «قالب» ساعت هوشمندی که از جانب کارخانه ارائه می‌شود را ارتقا دهید. 

اما ممکن است تا اینجا برخی از نقاط ضعف این کار را نیز حدس زده باشید. اولین مسئله این است که محصول خود را خیلی از رقبایی که وارد این مدل کسب‌وکار شده‌اند، متمایز نمی‌سازید.

 

OEM-ODM  ترکیبی (ODM دارای جنبه‌هایی از OEM)

این روش دیگری است که در حال مطرح‌شدن است. برندهایی که به ویژگی‌های دیگری جدا از مشخصات، مانند استایل، طرح یا تنوع تمرکز دارند، از این خدمات استقبال می‌کنند. 

مدنظر قرار دادن این روش هم ایده خوبی است. 

همانند دو مدل گفته شده، این شیوه نیز نقاط ضعف و قوت خود را دارد. در واقع ترکیبی از ضعف‌ها و قوت‌های ODM/OEM  را در خود دارد.

نقاط قوت: هزینه کمتر از ODM  زیرا که با مشخصات اولیه‌ای OEM  آغاز می‌شود. همچنین ازآنجایی‌که مدل خود را با ویژگی‌های دیگر محصول (ظاهر، طراحی فیزیکی و غیره) ترکیب می‌کنید، کنترل بیشتری نسبت به مدل OEM  دارید. 

نقاط ضعف: باید طرح شما سازگار بوده و آزمایش نیز بشود. بسته به میزان طرحی که سفارش می‌دهید، باید با کارخانه نیز هماهنگ شوید تا مطمئن باشید که به‌درستی کار می‌کند. 

امروزه OEM-ODM  این گزینه را ارائه می‌کند که برای عمده‌فروشان، هرچقدر سفارش بزرگ‌تر باشد، سفارشی‌سازی بیشتری در اختیار آنها قرار می‌دهد.  

ملاحظات دیگری نیز وجود دارند، از صحبت راجع به این موضوع با تأمین‌کننده اجتناب نکنید. آنان با این مسئله به‌دفعات زیادی مواجه شده‌اند و آماده پاسخگویی به شما هستند.

برند ساعت هوشمند شناخته‌شده: ساعت هوشمند IWO

گزینه‌ای وجود دارد که تلاش کمتری نیاز دارد و فواید بسیاری را نیز به ارمغان می‌آورد. آن این است که از محصولات تولید شده و آزموده شده مورد اعتماد، خرید عمده کنید.

برند IWO بر محصولات هوشمند پوشیدنی تمرکز داشته و میکرو برندهایی را با محصول پوشیدنی هوشمند یکپارچه‌ای از «طراحی + نام تجاری + محصول» ارائه می‌کند.

IWO بر مبنای ایده برند «فناوری و مدروز برتر» بنا نهاده شده است، ما به مشتریان خود محصولات پوشیدنی هوشمند باکیفیت و مدروز ارائه می‌کنیم.

می‌توانید برخی از نظرات صاحبان مشاغلی مانند خود را در وب‌سایت IWO مطالعه کنید. همچنین با خیال راحت در مورد سؤالات مرتبط با ساعت هوشمند IWOی خود با شرکت تماس حاصل نمایید.

احتمالاً یکی از ملاحظات شما این است که چه میزان باید هزینه کنید و چقدر از این سرمایه‌گذاری سود دریافت خواهید کرد. البته این سؤال درستی است. این یک کسب‌وکار است و همه چیز به موفقیت در کسب سود خلاصه می‌شود.

 

نکته 3: نحوه تخمین هزینه‌های سفارشی‌سازی ساعت هوشمند

هزینه‌ای که می‌پردازم بابت چیست؟

بگذارید مستقیماً به این بپردازیم که تولید ساعت‌های هوشمند چقدر هزینه در بر دارد. این هزینه به طور زیادی به موارد زیر بستگی دارد: 

مواد به‌کاررفته برای پوشش و بند (پلاستیک، آلیاژ، استیل و غیره) 

CPU (مدل پردازشگر) 

صفحه‌نمایش (مدل، سایز و غیره) 

حجم حافظه 

حسگرها 

سفارشی‌سازی‌های دیگر (سفارشی‌سازی مطابق با ODM  یا OEM)

همچنین می‌توانید برخی از برندهای مطرح را در اینترنت جستجو کرده و ببینید از چه موادی، چه نوع پردازشگری یا چه فناوری صفحه‌نمایشی استفاده کرده‌اند. می‌توانید این مطلب را در Tom’s Guide ببینید که مدل‌هایی را برای بسیاری از بازه‌های قیمتی لیست کرده است و مرجع خوبی است. 

پس از آن می‌توانید در نظر بگیرید که چه بازه قیمتی را می‌خواهید برای محصول خود داشته باشید. آنگاه بهتر خواهید دانست که چه مشخصات ساعت هوشمندی را می‌خواهید داشته باشید.

چه تعدادی باید سفارش دهم؟

احتمالاً نیازی به گفتن نیست؛ اما من ادامه می‌دهم. میزان بزرگ بودن سفارش شما فاکتوری مهم است و بر هزینه تولید اثر خواهد گذاشت. بدیهی است که هرچقدر بیشتر بپردازید، بیشتر می‌خرید. همچنین با پرداخت کمتر بابت هر واحد، درآمد بیشتری خواهید داشت. آیا می‌دانستید که برخی تأمین‌کنندگان (و بسته به مدل کسب‌وکار) مقداری تنظیم شده از واحدهایی دارند که می‌توانید سفارش دهید؟ 

این مقدار ثابت و مشخص شده‌ای که توسط تأمین‌کننده تنظیم می‌شود، حداقل تعداد سفارش یا MOQ  نام دارد. همچنین برای هر ردیف MOQ  قیمتی متناسب وجود دارد. هرچقدر MOQ  بزرگ‌تر باشد، قیمت هر واحد کمتر خواهد بود. همچنین، هرچقدر بهتر بتوانید مذاکره کنید، قیمت بهتری خواهید داشت (در مورد مذاکره، می‌توانید در اولین سفارش خود درخواست MOQ  کمتری کنید. به طور معمول، برای هر واحد قیمت بالاتری لازم است پرداخت کنید که در مورد آن نیز بر اساس مذاکره تصمیم‌گیری می‌شود).  

جدا از قیمتی بهتر، هرچقدر MOQ  شما بیشتر باشد، تأمین‌کننده می‌تواند ارزش بیشتری به شما ارائه کند. همچنین می‌تواند خدمات OEM  را به‌گونه‌ای به شما ارائه دهد که بتوانید واحدهای خود را سفارشی کنید. در اینجا نمونه‌ای از خدمات OEM   که سازنده بر اساس سایز سفارش یا MOQ  ارائه می‌دهد، آورده شده است:

OEM/ODM Project Quantity(MOQ)
User Manual 1000 Pcs
Logo Label On the Box

 

 

OEM/ODM Project Quantity(MOQ)
Packing Box
User Manual 3000 Pcs
Device/Bluetooth Name
Logo Printed On the Watch

 

OEM/ODM Project Quantity(MOQ)
APP
Packing Box
User Manual 5000 Pcs
Device/Bluetooth Name
Logo Printed On the Watch
Logo Upon Turning On of Watch

می‌توانید با سفارش‌های بیشتر، محصول خود را سفارشی‌تر سازید. هر ردیف MOQ  خدمات بیشتری ارائه کرده و اگر از آن استفاده کنید، ارزش بسیاری برای شما به ارمغان آورد.

 

جمع‌بندی قیمت

به‌خاطر داشته باشید که این تنها خلاصه‌ای از هزینه‌های تولید ساعت هوشمند است. همچنین باید هزینه‌های دیگری از جمله حمل‌ونقل، حق امتیاز، مجوزها و غیره را نیز در نظر بگیرید. حمل‌ونقل موردنظری که لازم است با تأمین‌کننده آن را هماهنگ کنید. احتمالاً این مسئله در زمینه‌های هزینه، بیمه و حمل‌ونقل(CIF) یا تحویل روی عرشه (FOB) به توافق خواهد رسید. 

در زیر هزینه‌های دیگر برای بررسی آورده شده‌اند:

 

نکته 4: لازم است که L&L (قانونی و ثبت شده) باشید

قانونی و ثبت شده بودن به معنای مسئولیت‌پذیری برای محصول خود است. ممکن است تأمین‌کننده شما یکی از مورد اعتمادترین شرکای تجاری در جهان باشد، اما در کسب‌وکار باز هم روی شما حساب می‌کنند. به بیانی کوتاه، مطمئن شوید که تمامی آنچه که محصول شما را می‌سازد، ثبت شده یا آزاد از قوانین است.

در مورد مواد به‌کاررفته در محصول خود اطلاع داشته باشید و مطمئن شوید که همه آنچه را که روی ساعت هوشمند شما نصب شده است، می‌شناسید. بررسی کنید که تمامی اجزای ثبت اختراع شده خریداری شده یا مجاز باشند. 

نرم‌افزارهای رایگانی وجود دارند که لازم نیست در مورد آن‌ها نگرانی داشته باشید، برای نمونه اندروید، اما بهتر این است که حتی در این موارد هم اطمینان لازم را حاصل کنید.  شما گنجایش روبرو شدن با عواقب حقوقی را مخصوصاً وقتی محصول شما به دستتان رسیده است را ندارید. 

حق امتیاز از چند دلار برای هر واحد تا چند هزار دلار برای فروش تنها یک مدل، می‌توانند متغیر باشند. همان‌طور که می‌بینید حق امتیاز می‌تواند گران باشد، اما به گرانی روبه‌روشدن با عواقب قانونی نخواهد بود. 

زمانی که تأمین‌کننده تمامی حق امتیازهای موردنیاز را برای تولید محصول شما در اختیار داشت، مراقب تولید باشید. متأسفانه، زمانی که این محصولات را وارد کشور خود می‌کنید، این قوانین می‌توانند متفاوت باشند. لطفاً با خیال راحت با تأمین‌کننده دررابطه‌با این موضوع مشورت نمایید.

 

نکته 5: لازم است که C&C  (تأیید شده و شایسته) باشید

هر کشوری برای واردات الزامات متفاوتی دارد. سازمان‌های مختلفی با قوانین گوناگونی که در ارتباط با محصول شما هستند، سروکار دارند. در مورد آمریکا، استانداردهای FCC  و نیز UL  وجود دارند. در اروپا، معمولاً راجع به LWD، RED و RoHS  می‌شنوید.  حتی بستر تجاری الکترونیکی که در حال استفاده از آن هستید نیز ممکن است به اسنادی نیاز داشته باشد. رایج‌ترین بستر آمازون است. در اینجا راهنمایی دستی برای ضوابط برچسب‌زنی آمریکا، اروپا و استرالیا ارائه شده است. 

شما مسئول بررسی استانداردهای محصول خود هستید. اما همچنین می‌توانید به میزان زیادی از یک آژانس برای کمک به تسریع این فرایند کمک بگیرید. ارزش پرداخت آن را نیز در نظر داشته باشید. مورد دیگر این است که بررسی کنید که آیا نفرات کافی برای اینکه این مسئولیت‌ها را برای شما مدیریت نمایند، دارید یا خیر. 

همچنین، بسته به کشوری که در آن واردات انجام می‌دهید، توجه به برچسب‌گذاری نیز مطرح است. می‌توانید برای آزمایش‌های لازم به آزمایشگاهی ثالث مراجعه کنید. در چین و هنگ‌کنگ بسیاری از این آزمایشگاه‌ها را می‌توانید بیابید. بررسی کنید که آزمایشگاه معتبر بوده و تجربه زیادی در انجام این کار داشته باشد. آنان به شما تضمین می‌دهند که محصول شما شایسته است و نیز مدارکی را به شما می‌دهند که در زمان نیاز بتوانید ارائه نمایید.

زمانی که واردات شما به گمرک کشور مدنظر می‌رسد، مدارکی ممکن است موردنیاز باشند: 

  • فهرست مواد اولیه
  • دیاگرام‌های PCB
  • CE DofC
  • نتایج/گزارش‌های آزمایش 
  • برچسب‌ها و مدارک مرتبط 
  • راهنمای کاربران 

زمانی که از گمرک می‌گذرید، مقامات و بازرسان دیگری نیز وجود دارند که به دنبال این مدارک هستند. فراموش نکنید که به آن‌ها دسترسی داشته یا فردی را برای این کار مسئول نمایید. کسی که از قبل بداند چه چیزهایی موردنیاز کشور بوده و از آن‌ها مراقبت نماید. انجام این کار به شما در داشتن فرایند واردات ساده‌تر کمک می‌کند.

 

جمع‌بندی

اگر هنوز در برداشتن اولین قدم مشکل دارید، خود را اذیت نکنید. تلاش کنید که فرایند را به مراحلی ساده برای انجام مجزا کنید. مجدداً، یک روش (آزاد!) این است که به تأمین‌کننده‌ای مراجعه کنید که مطالبات شما را برآورده می‌کند.

لازم نیست تمامی این کارها را در یک مرحله انجام دهید. این صفحه را نشانه‌گذاری کنید. زمانی که آماده بودید، می‌توانید با تأمین‌کنندگان خود، از جمله IWO، در میان بگذارید که تجربه کافی ندارید. تعدادی از نظرات مشتریان، بلاگ‌ها یا اطلاعات محصول را مطالعه کنید. یا اینکه پیامی سریع بفرستید یا در اینجا با آن‌ها مکاتبه کنید.

Leave A Comment

four × four =

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch

smartwatch iwo

Go to Top